Serlahkan Gaya Pemakaian Flare Dress

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on pinterest
Move On zillion time
Too March stories
Self Care On A Budget
Pilihan kehidupan
Come back blog mission
Masa kecil dulu, semua jenis dress akan digelar sebagai gaun. Bila dah besar baru tau, rupanya semua gaun ada namanya yang tersendiri. Entri kali ni aku akan menceritakan tentang flare dress dan bagaimana untuk serlahkan gaya pemakaiannya. 


First of all, Apa itu ‘Flare Dress’?
Flare dress adalah dress yang kembang dibahagian pinggang dan ke bawah. Selain tu jugak, flare dress sangat sesuai bagi mereka yang kurang berkeyakinan dengan tubuh badan sendiri. Tak kira besar atau kecil tubuh seseorang, flare dress memang selesa untuk disarung dalam pelbagai majlis jika kena dengan gayanya. 

Oh sebelum aku terlupa, koleksi flare dress juga boleh digayakan oleh muslimah by mix and match with suitable clothes. Keyakinan sangat penting dalam mengtrendingkan sesuatu fesyen. Iya dak?

So, untuk gaya yang paling simple, korang perlu bijak dalam memilih jenis kasut yang dipakai. Janji sesuai dan selesa. Paling selesa adalah guna sneakers. Tapi, mana lawa kalau dress dengan sneakers kan? Untuk korang yang tak biasa guna heels, boleh cuba guna ankle boot heels untuk nampak lebih menawan. 

Yang keduanya, dengan hanya mengenakan beberapa aksesori korang dah mampu tunjukkan gaya yang simple tapi fashionable gitu. Contohnya dengan pakai tali pinggang dan pegang satu beg tangan. Cukup memukau!

Gaya yang ketiga adalah formal. Syarat untuk formal adalah korang perlu menyarung outerwear seperti jacket atau cardigan. Yang ni aku suka sebab kalau versi muslimahnya kita hanya perlu tambah seluar dan sarungkan tudung. Senangkan?

Last but not least, untuk gaya yang casual korang boleh sarung cropped tees dibahagian luar. Then, tada! Evertyhing will look stylish!
Thanks for reading!

Keep reading on

Any thought?

0 thoughts on “Serlahkan Gaya Pemakaian Flare Dress”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Thank  
you
 for reading