Every dream has a story...

… and my story was gigantic documented in this secret “well-unknown” site.

Meet the author

Sofieadie

An ambivert and  an enthusiastic dreamer who’s the words speak louder than her own voice. Currently pursue the path that intersected to her dream.

Feel free to explore all the stories in making her dreams coming into the reality. Whatever lead you to this site, may you find the answer that you searching for and have a nice life!

Sofie's project:

Didn't have enough time for formatting your Final Year Project?

Your editor buddy is here to help you. No registration needed. 

How Sofie her free time

new on the blog!

Menjadi Normal

Kadang ada satu masa tu, kita nak jadi orang yang paling berinspirasi dalam satu ruang. Ada satu masa tu pulak, kita hanya mahu menjadi bayang, echo dan hanya mahu hidup yang tenang tanpa mengejar segala benda yang semua orang kejarkan. Just living a simple life. A happy private life yang...
Nov 17, 2019

Lilin yang tiada kaitan

Salam kabare dan salam maulidur Rasul bagi tahun 1441H. Dah lama rasa biarkan laman ini bersawang. Yeah, namalah laman sesawang, so biarkanlah ia bersawang sewenangnya. Hahahah Holla gais? Pe cer pa habaq, lama tak dengar cerita. Ke aku yang makin tenggelam dalam lautan Pasifik ni? Hari ni tak dapat nak...
Nov 11, 2019

Mimpi.

Dah seminggu aku tak update. Dari hari tu aku termenung tengok tajuk 'mimpi' ni, tapi sampai sekarang, aku tak tahu benda apa sebenarnya yang aku mimpikan. Namalah kau tadak fokus niche, makanya blog kau pun suka hati kau jelah nak merapu meraban membebel pasal apa kan? It's your freedom. Kau...
Oct 28, 2019

Farewell Magazine

Memilih untuk melepaskan sesuatu yang bakal menaikkan potensi dan kredibiliti kau itu tidak mudah. Sukar! Ya, terlalu sukar. Tapi, untuk mengejar segalanya kau takut yang dikejar tidak dapat, yang dikendong berciciran. Yup! Itulah situasi yang aku hadap sekarang. Selepas menerima email dari chief editor Zalora magazine, mengenai perubahan hala tujuan...
Oct 14, 2019

Perubahan habitat

Aku tak tahu nak mula dari mana. Aku tak tahu bagaimana untuk bercerita. Part 2 podcast aku, takkan didedahkan trivianya. Nanti sampai masanya aku akan kongsilah ye...untuk hari ni, aku cerita trivia kenapa perubahan habitat itu perlu. Semalam aku join program anjuran MASMED UiTM. Program usahawan yang julung kalinya aku...
Oct 03, 2019

Lamunan 20 sen

"Akak ada 20 sen?" pertanyaan budak itu membuat langkah aku terhenti. Mulanya, aku ingin menyeluk poket seluar ingin mencari wang yang diminta. Tetapi, olahku terhenti saat mata tertacap pada sepuntung rokok yang terletak kemas pada jemari halusnya. 'Apa yang dia mahu buat?' desisku. Bagi tidak memanjangkan pemikiran itu, aku hanya...
Sep 29, 2019
Scroll to Top