Meet the author

Sofieadie

An ambivert and  an enthusiastic dreamer who’s the words speak louder than her own voice. Currently pursue the path that intersected to her dream.

Feel free to explore all the stories in making her dreams coming into the reality. Whatever lead you to this site, may you find the answer that you searching for and have a nice life!

Sofie's project:

Didn't have enough time for formatting your Final Year Project?

Your editor buddy is here to help you. No registration needed. 

How Sofie her free time

new on the blog!

Mengintai Promosi Traveloka Saleabration 2019

Tahun ni kebanyakkan geng-geng Arau aku dah habis belajar. Bila dah habis belajar ni, majority ada yang terus kerja, ada pulak nak relax, makan angin atau duduk tenang-tenang bagi sebulan dua. Jeles pulak aku tengok diorang boleh santai-santai dan tak payah runsing dengan kemasukan semester baru yang masih berbaki kurang...
Aug 24, 2019

Mimpi masa lalu

(Bicara dalam dialect indonesia) Kau pernah mimpi? Mimpi bertemu peri-peri yang akan merealisasikan segala impi menjadi realiti? Geleng.  Aku tidak percaya pada peri.  Kenapa? Kerna peri selalu mengecewakan banyak jiwa...buat mereka lupa pada kuasa yang lebih besar dari angan si peri... (Sinetron tamat) ### Belum mula menulis sudah mengantuk. Biasalah...
Aug 18, 2019

Apa yang kau sembang?

Bila dah seminggu tak up cerita, kau pun dah berkecamuk nak letak tajuk apa. Awalnya tadi nak letak "Masih Mencari", kemudian ditukar kepada "Persiagakan Carian". Bunyi seakan mahu persiaga kematian. Dan berakhir dengan "Aset dan Liabiliti" disebabkan itu isu yang bermain dalam benak fikiran kau paling dalam sehingga hari-hari kau...
Aug 07, 2019

How to Maintain a Motocross Bike

A motorcross bike is not like an ordinary motorcycle. The bike is designed for high performance, meaning it can go through all kinds of terrain. If you want your bike to serve you well in a race, you must give it the best maintenance and service possible. When your bike...
Jul 27, 2019

Plaster dan Platform B2

Ceritanya selalu tidak berkait. Ceritanya, selalu tidak habis. Jarang pernah ditemui jawapan. Selalu kepusingan mencari isi. Yang berakhir dengan ketidakpuasan hati. Mahu dimarah, dia siapa? Mahu dijerkah, aku siapa? Lelah kata jiwanya. Lelah lagi sanubari yang punya rasa. Mahu saja dicabut dan dineutral segala perisa yang telah lama membejat takhta...
Jul 23, 2019

Blend in, Stand out

Sebenarnya aku tidaklah sesegar mana untuk berkongsi teori kehidupan pada waktu begini. Tapi disebabkan otak aku tak boleh fokus sepanjang dua tiga hari ni, aku terpaksa muntahkan segalanya sebelum ia menjadi tengkorak berulat dan busuk membangkai dalam diri. Sambil mencari muzik latar yang sesuai agar idea berjalan dengan lancar, aku...
Jul 21, 2019