Kenapa…

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on pinterest

Kenapa?Kenapa orang selalu minta pendapat tentang cinta pada orang yang tak pernah mengalaminya?

Kenapa?

Kenapa orang selalu jadikan mereka sebagai rujukan walhal direktori mereka dalam perhubungan adalah sifar.

Kenapa aku cerita perihal ini?!

Ya! Betul jangkaan anda!!

Aku perlukan jawapan dari mereka yang selalu menjadikan orang seperti aku sebagai rujukan ketika mereka menghadapi kekeliruan dalam perhubungan.

Aku bukan Sr. Cinta, aku jua tak pernah laluinya…Maaf, bukan aku tak percaya,Cuma belum masanya…A

ku tunggu A, tapi A dah ada orang. Dan dia tak pernah tahu pun aku tunggu dia selama ni…-cliche-dan aku rasa macam nak hempuk kepala ni dengan bata!

Ah! Susahnya jadi penasihat cinta bila kau terpaksa berimaginasi dengan watak kau dambakan tanpa pernah melaluinya secara nyata!

Please…berhenti tanya mereka…

Sebab dalam diam mereka jua kecewa…

Orang yang bertanya pada mereka, hanya membuatkan mereka jadi fobia untuk hadapi semua itu.

Dan itu adalah alasan, kenapa mereka lebih suka sendiri….

Mereka = Plural…

Orang = Plural…

Aku tak minta kau faham, tapi aku harap kau berpada dalam bersoal…

###

*Sr. – Surveyor(Hari memperingati Tsunami; 12 tahun)

Keep reading on

Cerita Lapok: Penang

Hari tu nak buat dah entry lepas balik dari jalan-jalan kat Penang, tapi tak sempat. …

Lari….with Traveloka

Aku dah lama tak lari. Lari dalam istilahnya; menjauhkan diri seketika dari kesibukan kerja harian …

Fail sebelum praktikal

Selepas korang mohon tempat praktikal, dah dapat tempat, siap hantar borang pengesahan semua, tiba-tiba result sem …

Bukan Sekadar Header…

Bukan Sekadar Header. Header blog adalah impression utama bila orang datang menjengah blog kita. Dari …

Happy Birthday To Me…

“ASSALAMUALAIKUM” Cerita kek tahun lepas punya.. Soundtrack: If you’re not the one by Daniel Bedingfield …

Hentian sebuah nukilan

Aku rindu kalian. Aku rindu mahu berbuka sambil bergurau senda sama kalian. Minggu ini sudah …

Any thought?

0 thoughts on “Kenapa…”

  1. hmm..I feel you..dulu sebelum bercinta pun org selalu minta nasihat/pendapat tapi fatina tak tau nak nasihat apa, skrg bila dah pernah merasai pun, still tak tau jugak hahaha aduhai hehe ;p

  2. Mungkin sebab orang keliling kau nampak kau sebagai pemerhati kot.
    Orang yang dianggap pemerhati ni selalunya boleh beri pendapat yang bernas.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *