Aku dan Blogger

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on pinterest
I heart Ramadhan 1440H
Peluang
Endgame dan Hantu Kabel
Move On zillion time
Kisah aku dan blogger bermula sejak 2011. Zaman tu aku selalu lepak pergi c.c semata-mata nak baca blog orang atau kata lainnya ‘blogwalking’. Dan tahun 2011 adalah tahun kedua aku bermastautin di Kelantan.  (yeah, ia agak kind of ketinggalan zaman untuk aku yang masih tak ada lappy sendiri.)

Dan bermula tahun itu aku mulakan dunia berblogging. Aku jatuh cinta dengan para blogger yang otai, macam zack zukhairy, maria elena, hanis zalikha etc. etc.
First nama blog yang aku bubuh adalah HISFANTAREAL. Ia adalah gabungan nama history, fantasi dan juga reality. (dengan description ‘history sebuah fantasi mencetus realiti‘….) Hampir setiap hari aku singgah pergi c.c semata-mata nak update blog. Yeah, u know…dengan blog, aku kongsikan cerita dengan beradik yang lain. Maklumlah blog nie dah menjadi seakan diari online kitaorang. (sampai sekarang…)

Memang agak mahal untuk lepak kat c.c dengan harga sejam rm1.50. Kalau tiga jam? Mahu dua bungkus nasi boleh beli..

Tahun 2013,
aku delete blog tu bersama dengan emailnya sekali. Sebab? takde sebab yang kukuh! maklumlah masa tu ‘zaman rennainsance’ untuk aku. Dan aku buat balik email baru beserta blog baru. Dan tadaaa…..inilah blog aku yang cuba aku pertahankan dari di roboh oleh ‘perang dingin’. Aku cuba cari identiti blog aku sendiri. Agak seharian suntuk jugaklah cari title untuk blog ni. Berkali tukar nama dan url.

Tak payah di ceritalah apa nama yang dah aku guna untuk cari ‘keunikan’ sendiri. (Itulah ‘masalah’ bagi 21st century: Masalah mencari username, tagline etc.) Hari tu ada jugak aku guna nama ‘Sofi G-kan’ dengan sebutan ‘Sofi G dash kan’… Tapi, bila difikirkan balik “aiyooo…kalau the real ‘sofi jikan’ tahu ni maunya mampos aku!”

(even aku kind of peminat kecil sofi jikan! huhuhuhu) naa…kan dia dah serang blog gua!!! sofi memang nama aku…amaaaaa!!!!tolong saya!!


Then, aku pun tukar balik and this is the last name yang paling tak hipokrit lah aku rasa untuk digunakan. “sofie adie” (dengan penuh yakinnya…) Rasa macam penat dah nak cari identiti blog sendiri, aku pun follow the instinct of woman. buat ikut apa yang aku rasa releven.

***THE END***

Itulah kisah aku dan blogger yang sangat tragis! Berblogging untuk aku adalah satu cara yang paling mudah untuk mengeksperesikan cerita dan pengalaman. Ia macam kepuasan. (Biar takde orang baca pun!) <——statement sedih o,0

Informasi, tips, fakta menarik, etc. etc. semua boleh dikongsikan melalui blog.. Tapi, blog aku cukuplah sekadar perkongsian pengalaman dan cerita yang takde copy pasta dari mana-mana. Sebab aku lebih suka baca blog yang berbentuk diari, Alasan; cerita dia macam lebih dekat dengan alam. apa-apa ajelah…yang penting aku akan baca mana yang masih dalam landasan. So, at least aku tak membazir masa dan dapat tambahkan pengetahuan am.

***THANX FOR READING***

Aku dan blogger part 2 😀

Keep reading on

Any thought?

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Thank  
you
 for reading