Month: September 2018

Berbaloikah?

Semenjak dua menjak ni aku kerap ‘ter-melayang’ minda entah ke mana. Jadinya, dua tiga hari lepas, aku adalah beli buku-buku yang mungkin akan membantu aku memijak bumi nyata. Yang nyatanya, semakin bawak aku jauh ke luar bumi….. “Berbaloikah?” Aku lihat si penanya. “Apa yang berbaloi? Kerja part-time?” Dia angguk. “Berbaloi!” Tapi dalam hati bukan main …

Berbaloikah? Read More »

Contengan alam…

Kabare kalian penghuni maya yang tidak henti menatap skrin yang kian hari memonopoli mata dari memandang alam nan semesta. Cuba pandang sekeliling barang sejenak, masihkah ada hijau berhampiran alam kita? Aku alhamdulillah masih ada. Dapat jugak merasa desa walau bandar itu lebih memeriahkan. Meriah bandar hanya mahu kaburi jiwa sepi penghuni kota…. Eh, eh… Semester …

Contengan alam… Read More »

Letter with the pen

4 Ways to Help Your Kids Get Great Grades

It is every parent’s or guardian’s desire that their kids obtain the highest grades possible. With superlative grades, a parent is poised to believe that their kids will have a bright future. Obtaining excellent grades has many benefits to kids; they lead to scholarships, fun opportunities, boost self-confidence, among several other advantages. Evidently, the advantages …

4 Ways to Help Your Kids Get Great Grades Read More »

kids-girl-pencil-drawing

Pintu & Almari

Pintu definisi dia banyak. Terlalu banyak. Dari segi maknanya, pintu adalah suatu akses dari suatu tempat ke tempat lain.  Akses.  Pintu adalah akses untuk kemana kita mahu pergi. Tanpa pintu, kita tak akan dapat ke suatu tempat itu bahkan boleh jadi ia adalah jalan mati atau sekadar kotak?… Entah… Apa kes ni kau nak merapu …

Pintu & Almari Read More »

Jom meriahkan Traveloka Sale-abration dan Matta Fair 2018!

Holla dearest reader! Kabare kalian semua? Alhamdulillah dipertemukan dengan 3/4 dari tahun 2018. Sedar-sedar dah September. Sedar-sedar dah masuk semester baru. Sedar-sedar musim Traveloka buat Sale-abration. Dengar khabarnya dah macam Matta Fair 2018 meriah dia. Eh, eh…dah apa kaitan Traveloka ni? Ha, untuk korang yang avid traveller mesti alert kan dengan segala promotion travel dari …

Jom meriahkan Traveloka Sale-abration dan Matta Fair 2018! Read More »

Scroll to Top