Andai Ini Ramadhan Terakhirku…

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on pinterest
Ramadhan itu munculnya pasti, 
Kerna tarikhnya kita ketahui…
Mati itu pun pasti,
Tapi tarikhnya kita serah pada Ilahi..
Ramadhan yang kita tahu bila pun masih jua leka untuk bersiap siaga, 
Inikan pula untuk kejadian yang takkan terduga…
Sedih itu milik aku.
Jahilnya dalam mendidik nafsu.
Lemas dalam gelora penuh tipu.
Azam palsu ditahun baru…
Kini hanya tinggal menjadi abu…
Andai ini Ramadhan terakhirku,
Aku rasa takut untuk melihat pada waktu,
Dentingannya membuatku rasa sayu,
Belum bersedia untuk menjadi kaku,
Imbasan kematian seolah berlegar diruang pandangan,
Terbayang satu-persatu wajah teman,
Perhubungan yang berhujung dengan kepahitan,
Tanpa sebarang ucapan…
Sesungguhnya perpisahan sebegini, amat menyakitkan!
Andai ini Ramadhan Terakhirku,
Aku harap kalian terimalah maaf dari aku,
Walau maaf itu sudah tidak relevan untuk manusia semacam aku…
Aku tetap merayu,
Kerna kita tiada jaminan untuk bertemu seperti dahulu…

Keep reading on

Pintu & Almari

Pintu definisi dia banyak. Terlalu banyak. Dari segi maknanya, pintu adalah suatu akses dari suatu …

Araustralia dalam kenangan: Part 1

Entah angin pantai mana menyeru semua memori dari utara ni…tak sangka 2016 muncul sebagai tahun …

Mulia…

Manusia sering merasa dirinya mulia dari seseorang yang lain pabila dia tidak ketahui asal usul …

Kotak

Holla there!Miss me huh? Bluek!!! Bazir karan je nak miss, miss kan? Okaylah, sebenarnya tadak …

Untold Story

“ASSALAMUALAIKUM”Salam jerebu satu Malaysia!hahaha….jerebu dah naik ke Perlis da….nak lepak kat Academic Height (A.H.) pun …

20 facts about me?

Anak ke-4 dari 7 beradik. Pendiam (seperti yang tercatat dalam rekod sekolah) Ambil PMR ketika …

Any thought?

0 thoughts on “Andai Ini Ramadhan Terakhirku…”

  1. sedihnya, harap kita semua dapat jumpa ramadan kali ni. semoga umur kita dipanjangkan oleh Allah

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *