Rant on Matahari #1

December 26, 2015

Matahari...

Orang yang baru jumpa aku mesti akan tanya;

Orang baru: Power speck mata kau berapa?
Aku: Adalah dalam 800 kot!
Orang baru: Wow, tingginya! Patutlah speck kau nampak tebal dan besar...
Aku: Oh...ni sebab aku suka tengok matahari...

Sebenarnya aku tak suka pun tenung matahari, matahari tu yang dok tenung aku setiap hari...nanti kalau aku marah, ‘nangis’ je tau...siap cabut semua pokok lagi...’nangisnya’ pulak kalau siap ‘hentak-hentak kaki’ tu yang bahaya..so, untuk elak dari matahari ni ‘merajuk’, aku tak boleh nak komen apa-apa. Aku kena terima seadanya matahari tu. Even sampai boleh menaikkan power mata aku. Pasrah!


sambungan:

4 comments

© SOFIEADIE. Design by FCD.