Memori maulidur rasul

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on pinterest
salam, maulidur, rasul


Ingat dulu masa duduk asrama, setiap kali maulidur rasul mesti ada pertandingan perarakan, pertandingan pentomen, sajak dan macam-macam lagi. Maklumlah karnival Maulidur rasul tiga hari tiga malam diraikan. Memang meriah giler! Aku paling suka malam terakhir, sebab masa tu banyak persembahan. Pastu setiap kali habis perssembahan, mesti ada macam-macam bunyi. Srooot srooot lah…snif sniff lah…tengok kawan tu, mata dah merah..kawan tu pulak..hidung merah…sedih dalam gembira…


Gembira sebab hari tu hari jadi baginda…sedih sebab masih lagi tak dapat jadi seperti golongan yang baginda rindukan. Menangis lagi…mulut kata Rindu Rasulullah…perbuatan langsung tak membuktikan…maafkan kami ya Rasululullah…

Dulu, aku selalu impi untuk hidup pada zaman Rasulullah. Dan Ustazah aku mencelah, 

belum tentu lagi kamu hidup pada zaman baginda boleh terima ajaran yang baginda bawa. 


Hakikat yang tiada siapa dapat bongkar. Iya, aku syukur sebab diberi peluang hidup pada zaman baginda walau tak pernah bersua.


“Berbahagialah orang yang bertemu denganku dan beriman denganku,
Berbahagialah tujuh kali orang yang tidak bertemu denganku, tapi beriman denganku…”
Marilah kita meraih tujuh kali kebahagiaan yang telah dijanjikan baginda.
Salam maulidur rasul…

Keep reading on

Starting my hashtag!

Holla there! How are you? Hopefully, everything is beyond expectation. Bagi sesiapa yang telah follow …

Chillax!

Dua hari yang lepas, aku ada buat satu entri tentang keadaan aku bila blog hilang …

Hidup.

Orang selalu kata, hidup ini adalah pilihan. Pilihannya yang terlalu banyak sehingga kita, spesifiknya aku …

Why A?

“ASSALAMUALAIKUM”  A. Answers for Soalan… 1- Cafe Marooned (Uth…) 2- 1810 3- Jean Sasson ******************************************************************************* …

Gifts Less Ordinary: A luxury corporate gifting

A warm reminder: Kindly leave if you don’t like to read about the sponsored post. …

3 Tips to Making Your Property Appealing to a Buyer

When selling a property, you may not manage to do a complete overhaul. You can …

Any thought?

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *