Aku harap kau baca…

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on pinterest
Pilihan kehidupan
Come back blog mission
Blog Migration Notice
Hilang
“ASSALAMUALAIKUM”
(Bebelan seorang Aku, budak tepi jalan…)


Sedih ke bila ‘kawan’ yang kita cuba untuk berbaik dah tak mahu endahkan kita lagi. Ok itu memang semua salahku…aku yang mulakan perang dingin ni dan aku berusaha untuk tamatkan tapi dah terlambat. Kau dah berpaling pada arah yang bukan lagi boleh aku putarkan masa. Dan aku sangat berharap kau tahu yang aku maafkan dan aku mintak maaf. Maaf dah macam sebati mulut orang lain, tapi bukan untuk mulut aku. Sebab nilai sebuah kemaafan sangat mahal. Dan kau tahu itu.
Aku dan 2015.
Aku dah penat mencuba (oh, mungkin terlalu awal untuk aku ucapkan istilah penat tu…)
Sampaikan aku pernah terfikir, ‘mungkin aku patut cek Rahim aku ni, sebab orang perempuan yang takde sifat belas dan penyayang ni berkemungkinan takde Rahim kot!’ #meraputaksudah
Kadang releven jugaklah kan…hurm…tak baik sungguhlah aku ni.
Aku cuba berbaik,
Aku panggil kau lari.
Aku bukan nak bertekak
Aku cuma mahu kau fahami…
Kalau kau boleh bagi ceramah dekat orang awam,
kenapa tidak kau selamatkan secara hemah aku yang sebilik?
Mungkin perkara kecil ini kau tak perasan,
Aku sakat kau baran,
Kau provoke aku diam.
Aku tahu kita bukan sehaluan,
Sebab aku tahu;
‘mana ada  kawan di waktu ini, yang ada hanya kenalan….kawan sudah tidak ada lagi…’
(credit nasyid by Qathrunnada: Kasih Sayang Sudah Mati….’)

Aku harap kau baca.
Kau tahu siapa…
 *Thanks untuk AcikWatie for birthday present! Dah sampai selamat di rumah…nice Acik….

Keep reading on

Any thought?

0 thoughts on “Aku harap kau baca…”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Thank  
you
 for reading