ABC=AIS KACANG?

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on pinterest
I heart Ramadhan 1440H
Peluang
Endgame dan Hantu Kabel
Move On zillion time
Assalamualaikum,
Baru hari ini aku tahu yang ABC tu sebenarnya sama je dengan Aiskacang.

Punyalah selama ni aku ingat yang benda tu berbeza, dan sebenarnya ianya adalah sama!

Credit tu Bazi (Buzz Light Sem)! sebab belanja ais kacang tu!
Alhamdulillah kenyangnya hanya Tuhan yang tahu.

Aku dengan member aku selalu beza banding kapasiti perut masing-masing dengan guna istilah saiz kapasiti storage. Contohnya:
“Berapa GB perut kau?”
Nanti adalah yang menjawab, “2 GB lah, 1 TB lah,..yang paling kecil sekali, 500 MB,..”
Kalau makan still tak kenyang-kenyang lagi tu memang tahap 2 TB kot!

Alhamdulillah juga selama lebih kurang dua minggu puasa nie, tak ada lagi istilah pembaziran berlaku lah. Dan semalam aku berbuka seorang. Sebab?
Dah jemu makan ramai. Just wanna be alone sometime!

Bercerita soal puasa pada tahun ke-2 di Arau ni, memang tak banyak beza. Semua masih sama. Cuma aku dah tak banyak involve apa-apa aktiviti yang dulunya aku ‘teruja’ nak sertai.
Dan sekarang dah pun pencen.
Tak banyak benda nak dikongsikan, cuma nak berkongsi kisah tentang saudara kita yang sedang dibedil di Timur Tengah sana. Dan inilah kisah paling menyayat hati untuk bulan Ramadhan pada tahun ini.

Terlalu syadid. Tak banyak benda yang dapat aku lakukan melainkan hanya memboikot produk yang sepatutnya diboikot.

Pray For Gaza!
Wallahu’Alam.
MZB!

Keep reading on

Any thought?

0 thoughts on “ABC=AIS KACANG?”

  1. kita ajak jenis yg perut sampai 32GB ke en, haritu aku tgk jln2 cari mkn bnyak gak tempat yg tak prnah pi kat perlis tu. oh tak lupa, seoul garden. hahaha

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Thank  
you
 for reading