The Secret Life of Walter Mitty

October 14, 2015

"ASSALAMUALAIKUM"


“Cerita yang sangat santai, sempoi dan penuh bermakna”

Lepas tengok cerita ni, rasa macam dapat rasa jiwa orang yang kerja kat National Geographic. Hahahah. Ada kaitan ke? Adalah sape kata takde?

Cuba tengok kesungguhan Sean O’conell dalam cerita ni. Sanggup pergi jelajah seantero dunia hanya untuk menangkap barang sekeping dua gambar yang jarang-jarang dapat dilihat oleh orang biasa. Aku pun dah takde ayat da nak goreng untuk describe cerita ni. Huhuhu


Okeylah secara kasarnya cerita ni pasal Walter Mitty yang kerja kat majalah LIFE sebagai ‘orang yang proses negative gambar’. Dia seorang yang selalu ‘zoned out’ atau dalam bahasa mudah fahamnya dia cepat terhanyut dalam dunia imaginasi dia. Memandangkan syarikat LIFE ni akan buat penerbitan secara online sahaja maka banyak perubahan yang perlu dilakukan, termasuklah pengurangan pekerja. 

Atas permintaan Sean, dia nak keluaran majalah terakhir ni guna gambar 25. Malangnya ‘negatif’ gambar 25 ni takde. Dan tak pernah dihantar pun oleh Sean kat Walter. Apa lagi gelabah lah si Walter ni cari. Sampai ke Iceland, Greenland dan Afghanistan kau dia cari. Sampai jumpa empat mata dengan Sean.


Kalau rasa nak tengok movie yang santai, tak terlalu banyak action, relax…cerita ni sangat sesuai. Aku rate 8/10 untuk overall, dan 
10/10 secara personal. (ehem, ehem...hahahah)

Aku suka dengan semua soundtrack cerita ni. Movie ni buat aku nak pergi ke iceland,....huhuhuhuhu

Post a Comment

© SOFIEADIE. Design by FCD.