Loya Ari Tok! #1

December 02, 2014

"ASSALAMUALAIKUM"
Cerita 1

A: Ish, orang tak sukalah hingus ni..selalu ada setiap kali lepas masak, mandi, bangun tido...rimas dah nak buang
B: Oii, hingus tu bagus apa.
A: Apa yang bagusnya?
B: Dia tu sebagai penapis habuk daripada masuk hidung kita. Kira dia tu macam pelindung kita dari kumanlah.
A: Ya ka?
B: Yalah...
A: Oh...macam tentera marinlah 'diorang' ni..sebabkan 'dia' sanggup berkorban untuk melindungi kita tapi kita buang dia..kesiannya kat 'diorang'..
B: Kan? Sepatutnya kita simpan 'diorang', dapat pakai buat cendol...
C: Apa dipadah kitak duak ya?! Ceridak alu eh!
A&B: HAHAHAHA logik jugakkan!
(301114)

Cerita 2

Aku tak nak kawen.
Sebab orang selalu kata pasangan kita adalah pelengkap hidup kita. 
Tak. Itu tak benar.
Sebab dia adalah 'EXTRA LIFE'!
Macam game!
(050614)

Cerita 3

A: Cinta pandang pertama tu macam mana ek?
B: Entahlah! Tak pernah pulak rasa..
C: Dia macam kalau kita tengok orang tu kita terus sukalah!
B: (dalam hati..kalau macam tu banyaklah cinta pertama aku...hahahaha)
*Cinta pertama ke, kedua ke, terakhir ke, semua sama...
yang penting nilai kesetiaan...
(220814)

3 comments

  1. cerita 1: hingus buat cendol. hahaha euww =P

    cerita 2: cepatlah kawen. dpt EXTRA LIFE hehehe

    cerita 3: first love slalunya ssh nk lupa hehehe

    ReplyDelete
  2. @anamizu Tak pernah lagi alami...huhuhu...kawen? Lambat lagi la kot...sebab extra life mahal...heheheh
    Jgn pulak serik mkn cendol sudah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiteww ni pon blm berjodoh lagi huwawawa. tapi fikir positif je Allah lebih mengetahui :)

      Delete

© SOFIEADIE. Design by FCD.