Category: Rant

Kongsi

The reason…

Kadang bau asap rokok itu nikmat. Kadang dengan hidu pun boleh buat rasa tekanan yang dilampiaskan oleh sang penyebar asap rokok itu turut hilang. Rasa seperti…kalau dengan merokok itu aku

Cerita penuh »

Mirror of Society

Mirror itu cermin.  Semua orang tahu cermin fungsinya memberi pantulan kepada apa sahaja yang ada dihadapannya. Jarang benar cermin berfungsi untuk menipu pada pantulan. Society, masyarakat…itu plural. Ramai. Tapi satu

Cerita penuh »

Analogi Kereta Lembu

Kerap pulak lecturer Investment aku guna analogi kereta lembu dalam kelas beliau. Aku yang setia menadah telinga ni, lama-kelamaan jadi terserap sekali dalam konsep ni. Konsep ni sebenarnya menceritakan kondisi

Cerita penuh »

The Borrower

Semua orang yang hidup dalam dunia ini adalah seorang borrower@peminjam. Termasuk aku yang sedang menaip ni. Nyawa yang kita punya hari ini adalah pinjaman dari Dia. Nafas yang kita hirup, udara

Cerita penuh »

Please keep it privacy….

Ada setengah manusia, dia tak faham apa itu “garis halus” antara peribadi dan profesional. Ada yang terlalu open dalam bicara soal keluarga, soal rahsia dan apa jua jenis persoalan yang

Cerita penuh »

I’m 25 and single

Aku ada satu phobia yang aku cipta dalam minda. Nama dia Gamophobia dan philophobia. Dulu, aku tak tahu pun pasal istilah ni. Aku cuma percaya pada prinsip yang satu aku

Cerita penuh »

Start living, stop comparing

Siapa pernah tengok kartun ‘Trolls‘? “He who cntrols the Trolls control the kingdom. And I am He!” Itu adalah trademark bagi watak antagonis dalam cerita ni. Tapi entri ni bukan

Cerita penuh »

Asing.

‘Cik datang sini shopping ke?’ tanya Encik Grab Car. Aku hanya angguk dan mengiyakan. ‘Haah, shopping.’Dan dialog kami berhenti meninggalkan radio Era yang riuh memasarkan barang dicorong pembesar suara. Bingit!Jap! Aku

Cerita penuh »

Tolong terangkan boleh?

“Cik, memang selalu naik uber ke?” “Nak dekat sebulan lebih gak lah…” “Oh…” “Kenapa tak bawak motor?” “Motor? takde…” “Takde motor tapi reti bawaklah ni?” “Tak reti jugak…huhuhuhu” “Ada boyfriend tak?” “???!!!”

Cerita penuh »

Sampai bila kawan?

Tarbiahkanlah hati ini bila ia mula menyimpang. Takut tidak berjumpa jalan ia hanyut ke sungai.. Didiklah jiwa ini agar sentiasa miliki rasa berTuhan Supaya tidak jadikan manusia sebagai sandaran Silapnya

Cerita penuh »

The Borrower

Semua orang yang hidup dalam dunia ini adalah seorang borrower@peminjam. Termasuk aku yang sedang menaip ni.

Cerita penuh »

Asing.

‘Cik datang sini shopping ke?’ tanya Encik Grab Car. Aku hanya angguk dan mengiyakan. ‘Haah,

Cerita penuh »

The reason…

Kadang bau asap rokok itu nikmat. Kadang dengan hidu pun boleh buat rasa tekanan yang

Mirror of Society

Mirror itu cermin.  Semua orang tahu cermin fungsinya memberi pantulan kepada apa sahaja yang ada

Analogi Kereta Lembu

Kerap pulak lecturer Investment aku guna analogi kereta lembu dalam kelas beliau. Aku yang setia

The Borrower

Semua orang yang hidup dalam dunia ini adalah seorang borrower@peminjam. Termasuk aku yang sedang menaip ni.

Please keep it privacy….

Ada setengah manusia, dia tak faham apa itu “garis halus” antara peribadi dan profesional. Ada

I’m 25 and single

Aku ada satu phobia yang aku cipta dalam minda. Nama dia Gamophobia dan philophobia. Dulu,

Asing.

‘Cik datang sini shopping ke?’ tanya Encik Grab Car. Aku hanya angguk dan mengiyakan. ‘Haah,

Tolong terangkan boleh?

“Cik, memang selalu naik uber ke?” “Nak dekat sebulan lebih gak lah…” “Oh…” “Kenapa tak

Sampai bila kawan?

Tarbiahkanlah hati ini bila ia mula menyimpang. Takut tidak berjumpa jalan ia hanyut ke sungai..

Terima Kasih Daun Keladi! 

Scroll to Top