Category: Journal

Share on pinterest
Share on google
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on linkedin
Girl enjoy the waterfalls view
Journal

6 Minggu Sebelum 2019

Sambil bertemankan dengkuran sang kawan yang kepenatan menjalani kehidupan beliau dan juga OST filem Bahubali yang aku sukar untuk move on, aku menaip dengan penuh semangat. Uish, dashyat aura Bahubali ni. Sampai berkecamuk emosi aku seketika. Salam pagi buta buat semua nocturnal diluar sana. Since aku dah bantai tidur pada siang tadi setelah sekian lama

EXPLORE »
kid walk alone
Journal

BERHENTI

Berhenti! Berhenti kata dia. Berhenti seketika. Demi mencari satu nafas baru. Namun tidak kata alam. Kau harus teruskan perjalanan tanpa sebarang henti. Aku lelah duhai alam, aku sudah lelah duhai kawan… Apa yang meruntun jiwamu duhai teman? Sendu. “Kenapa?” tanyaku. Kenapa aturan itu selalu tidak selari dengan waktu? Kenapa aku harus bisu disaat teriakan jiwa

EXPLORE »
walk alone
Journal

Mana semua orang?

Bismillah awalun kalam pemula jemari menaip kata diwaktu malam yang rata-rata memejam mata. Lena. Dia? Dia sibuk memikirkan urusan dunia yang entah sampai bilakan berakhir. Mana semua orang? Ditoleh kiri. Dipandang kanan. Dia tersengih sumbing. Manakan ada orang jika sendiri tinggal didalam gua tidak keluar. Apa yang kau cari orang? Orang sudah tidak wujud. Kenapa?

EXPLORE »
Journal

Purpose of living

Salam sore buat semua teman-teman yang masih mengintai dibalik talian sambil mengisi minda yang sudah kering dek kerana hujan yang lebat. Dah kenapa minda boleh kering walhal hujan sedang lebat dan cuaca sedang bergolak? Sebabnya, dah sejuk-sejuk macam ni mesti benda paling nikmat adalah tidur! Jadinya, bila banyak sangat tidur boleh bikin otak jadi jammed

EXPLORE »
Journal

Berbaloikah?

Semenjak dua menjak ni aku kerap ‘ter-melayang’ minda entah ke mana. Jadinya, dua tiga hari lepas, aku adalah beli buku-buku yang mungkin akan membantu aku memijak bumi nyata. Yang nyatanya, semakin bawak aku jauh ke luar bumi….. “Berbaloikah?” Aku lihat si penanya. “Apa yang berbaloi? Kerja part-time?” Dia angguk. “Berbaloi!” Tapi dalam hati bukan main

EXPLORE »
Letter with the pen
Journal

Contengan alam…

Kabare kalian penghuni maya yang tidak henti menatap skrin yang kian hari memonopoli mata dari memandang alam nan semesta. Cuba pandang sekeliling barang sejenak, masihkah ada hijau berhampiran alam kita? Aku alhamdulillah masih ada. Dapat jugak merasa desa walau bandar itu lebih memeriahkan. Meriah bandar hanya mahu kaburi jiwa sepi penghuni kota…. Eh, eh… Semester

EXPLORE »

Pintu & Almari

Pintu definisi dia banyak. Terlalu banyak. Dari segi maknanya, pintu adalah suatu akses dari suatu tempat ke tempat lain.  Akses.  Pintu adalah akses untuk kemana kita mahu pergi. Tanpa pintu, kita tak akan dapat ke suatu tempat itu bahkan boleh jadi ia adalah jalan mati atau sekadar kotak?… Entah… Apa kes ni kau nak merapu

EXPLORE »

Apa yang orang tak tahu…

Holla! Kabare kalian pembaca setia yang seringkali tertanya atau ternanti entri baru dari gua. Agak sedih bilamana blogger yang aku rajin baca sudah dilanda slump. Aku tak tahu kenapa tajuk entri dia semacam ada cerita je yang perlu diberitahu, walhal takde benda pun aku nak cerita. Cumanya, cerita tu terlalu banyak sampai tak tahu nak

EXPLORE »

Jom meriahkan Traveloka Sale-abration dan Matta Fair 2018!

Holla dearest reader! Kabare kalian semua? Alhamdulillah dipertemukan dengan 3/4 dari tahun 2018. Sedar-sedar dah September. Sedar-sedar dah masuk semester baru. Sedar-sedar musim Traveloka buat Sale-abration. Dengar khabarnya dah macam Matta Fair 2018 meriah dia. Eh, eh…dah apa kaitan Traveloka ni? Ha, untuk korang yang avid traveller mesti alert kan dengan segala promotion travel dari

EXPLORE »

Things gonna change….

Salam Merdeka buat penduduk bumi di Tanah Melayu pada zaman 1957.  Kabare kalian penghuni yang ralit memerhati langit bergemerlapan diterangi tusukan bunga api sempena meraikan hari kebangsaan Malaysia. Malaysiakah kita?  Itu kalian simpan dan soal sebagai peneman waktu malam-malam kalian yang sukar untuk pejamkan mata kelak. Macam biasa, hari keramaian adalah hari dimana aku lebih

EXPLORE »

Thank You For Reading

Scroll to Top