Category: Journal

Kongsi
blur-bottle-bright-building-273238

Fasa kehidupan baru

Sebenarnya aku tak tahu nak mula cerita dari mana. Cuma aku bersyukur sangat-sangat sebab perubahan fasa itu dipermudahkan walau aku sendiri masih dalam kondisi yang agak terkejut jugaklah. Dia macam

Cerita penuh »

Lahirnya sebuah kehidupan

Untuk hidup, tak ramai yang hidup. Untuk hidup, menginginkan mati, ramai yang tiada persiapan rapi. Untuk hidup, dengan jiwanya mati pun ramai yang tidak mengetahui. Untuk hidup bersama Rabbul Izzati,

Cerita penuh »

Throwback 2019

Aku lambatkah untuk throwback? Nah…I still got time lorh. Alhamdulillah aku baru sudah siap merekod episod ketiga season 2. Jujur cakap episod itu aku edit dengan air mata kot. Sob

Cerita penuh »

Matlamat 2020?

2020 adalah suatu tahun yang dinantikan oleh kebanyakkan orang. Selain daripada keterujaan untuk melihat kereta terbang, kasut terbang dan sebagaianya, ia juga merupakan tahun yang paling remarkable untuk dijadikan tahun

Cerita penuh »

Cerita tentang kita…

Ramai yang tak tahu istilah kita itu tak semestinya hanya berlaku antara dua manusia. Ia boleh jadi juga adalah persitiwa antara sekumpulan rakan kelas atau apa jua jamadat yang hidup

Cerita penuh »

Menjadi Normal

Kadang ada satu masa tu, kita nak jadi orang yang paling berinspirasi dalam satu ruang. Ada satu masa tu pulak, kita hanya mahu menjadi bayang, echo dan hanya mahu hidup

Cerita penuh »

Lilin yang tiada kaitan

Salam kabare dan salam maulidur Rasul bagi tahun 1441H. Dah lama rasa biarkan laman ini bersawang. Yeah, namalah laman sesawang, so biarkanlah ia bersawang sewenangnya. Hahahah Holla gais? Pe cer

Cerita penuh »

Mimpi.

Dah seminggu aku tak update. Dari hari tu aku termenung tengok tajuk ‘mimpi’ ni, tapi sampai sekarang, aku tak tahu benda apa sebenarnya yang aku mimpikan. Namalah kau tadak fokus

Cerita penuh »

Farewell Magazine

Memilih untuk melepaskan sesuatu yang bakal menaikkan potensi dan kredibiliti kau itu tidak mudah. Sukar! Ya, terlalu sukar. Tapi, untuk mengejar segalanya kau takut yang dikejar tidak dapat, yang dikendong

Cerita penuh »

Perubahan habitat

Aku tak tahu nak mula dari mana. Aku tak tahu bagaimana untuk bercerita. Part 2 podcast aku, takkan didedahkan trivianya. Nanti sampai masanya aku akan kongsilah ye…untuk hari ni, aku

Cerita penuh »

Mimpi.

Dah seminggu aku tak update. Dari hari tu aku termenung tengok tajuk ‘mimpi’ ni, tapi

Cerita penuh »
blur-bottle-bright-building-273238

Fasa kehidupan baru

Sebenarnya aku tak tahu nak mula cerita dari mana. Cuma aku bersyukur sangat-sangat sebab perubahan

Lahirnya sebuah kehidupan

Untuk hidup, tak ramai yang hidup. Untuk hidup, menginginkan mati, ramai yang tiada persiapan rapi.

Throwback 2019

Aku lambatkah untuk throwback? Nah…I still got time lorh. Alhamdulillah aku baru sudah siap merekod

Matlamat 2020?

2020 adalah suatu tahun yang dinantikan oleh kebanyakkan orang. Selain daripada keterujaan untuk melihat kereta

Cerita tentang kita…

Ramai yang tak tahu istilah kita itu tak semestinya hanya berlaku antara dua manusia. Ia

Menjadi Normal

Kadang ada satu masa tu, kita nak jadi orang yang paling berinspirasi dalam satu ruang.

Lilin yang tiada kaitan

Salam kabare dan salam maulidur Rasul bagi tahun 1441H. Dah lama rasa biarkan laman ini

Mimpi.

Dah seminggu aku tak update. Dari hari tu aku termenung tengok tajuk ‘mimpi’ ni, tapi

Farewell Magazine

Memilih untuk melepaskan sesuatu yang bakal menaikkan potensi dan kredibiliti kau itu tidak mudah. Sukar!

Perubahan habitat

Aku tak tahu nak mula dari mana. Aku tak tahu bagaimana untuk bercerita. Part 2

Terima Kasih Daun Keladi! 

Scroll to Top