Month: January 2016

Bebas berantai

Bebas berantai ni dia punya lingkungan tak besar. Radius dia pun tak panjang. Macam sempadan Sarawak kat Laut China Selatan la lebih kurang. Nampak macam besar, tapi tak boleh pergi jauh. Bila lebih dari had, kita kan dipersalahkan kerana melanggar peraturan. Macam zombi yang terikat dengan rantai besi. Dapat bayangkan tak? Samalah seperti orang yang …

Bebas berantai Read More »

Panas Otak!

Panas otak  Ia berlaku bila kita ada idea tapi takde ayat nak diluahkan. Boleh jadi jugak dia berlaku sebab kita terlalu lama mengadap PC tanpa mengalih pandangan ke tempat lain. Kalau situasi macam ni berlaku, bilik yang sejuk pun boleh jadi panas. Siap berpeluh lagi! Macam tadi, tadilah kot…nak pilih rumah sewa untuk duduk masa …

Panas Otak! Read More »

Takdelah teruk sangat sebenarnya…

Disebabkan kelmarin dulu aku buat entri yang menakutkan tahap fobia pada waktu yang bergerak perlahan, maka kali ni aku nak memperjelaskan lagi bahawasanya kerja opis ni takdelah seteruk yang aku ceritakan sampai didera waktu bagai..[kesian orang yang nak kerja opis dimomokkan dengan entri mengarut aku. Maafkan saya…] Okay je sebenar kan? Lagi okey kalau kerja tu …

Takdelah teruk sangat sebenarnya… Read More »

Rant on cermin mata

Cermin mata. Siapa pakai cermin mata mesti faham semua perasaan yang dilalui oleh setiap yang berkaca mata. Bila hujan, bila sejuk, bila ada wap, bila terpegang cermin dengan jari, dan macam-macam lagilah yang boleh menganggu penglihatan normal. Kalau dulu boleh fikir orang yang pakai cermin mata ni semua bijak pandai, tapi bila sendiri pakai, kirim …

Rant on cermin mata Read More »

2016 huh?

Semalam aku tido awal. Dalam pukul 10, aku dah sampai kat Iceland dah. Lepas tu bangun-bangun je, tengok jam…da 2016! Wow! 2016 huh? Genap 1 Januari ni, Collin Morgan dah 30 tahun. Aku? Aku…baru sebulan sebaya dengan Logan Lerman…sekarang semua orang dah panggil kakak…tak lama lagi mak cik…lepas tu umi…then Jaddah…last sekali yang tak dapat …

2016 huh? Read More »

Scroll to Top